Scrisoare albă LVII

Am vrut să-ți scriu o scrisoare. Să iau o hârtie care rătăcește prin casa mea, prin neliniștile mele, să iau creionul și să-ți scriu. Să-ți scriu orice, orice, numai să ajung pentru o fărâmă de timp la tine. OH...! Să ajung de fapt la mine...
Am vrut să-ți spun despre ziua în care ai plecat, despre diminețile fără tine, despre aceeași noapte, da, aceeași noapte căci toate sunt la fel după plecare, aceleași vechi icoane ale absenței străjuiesc pe pereții înăuntrul cărora ce-am trăit încă e viu.
Să știi că din distanțele noastre se va naște o apropiere a zidurilor apoi contopirea celor ce vor urma. Noi suntem calea.
Am vrut să-ți scriu despre bucuriile mele, despre regrete, despre iubire. Am vrut să-ți scriu ție mai mult pentru a putea trăi eu cu mine, o spovedanie a tristeții, a singurătății, a păcii și a acceptării. Nu te iubeam. Era prea puțin să simt asta. Nu te iubeam, credeam în tine. Erai oglinda mea. A fost îndeajuns să te privesc. Să mă văd prin tine. Am vrut să-ți scriu despre orășelul în care trăiesc, despre plecarea din viață a tuturor celor ce mi-au redat iubirea, credința, speranța, despre lacrimile mele de pământ, despre frică și singurătate, despre lipsa ta din mine uneori. Am vrut să-ți scriu despre noi. Despre cum mă priveai, despre cum te tăceam. Nu, nu ți-am spus niciodată dar tot ce am scris poartă numele tău. Despre iubire, despre oameni, despre lumină, despre ape și munți, despre cărbuni și nisip, despre diamante și crini, despre grâu și credință, despre vulturi și prăpăstii, despre făclia vieții.
Am vrut să îți scriu despre singurătate. Singurătatea în care m-ai găsit, singurătatea în care ți-am cerut să mă lași, să mă ierți, să mă iubești. Erai tu. Erai tu și era deajuns să te știu.
Dar, dragostea mea, sunt un om. Un om neputincios când îmi e dor de tine. De aceea am vrut să îți scriu o scrisoare, să îți scriu o tăcere.
Am vrut să îți scriu și te-am căutat să îți dau mai apoi scrisoarea. Am mers la ușa ta, am trecut pragul tău, am atins fruntea ta, pieptul tău, te-am iubit, am dormit în liniștea ta, am băut din apa ta, am tăcut în tine... toate cu scrisoarea ascunsă, cu scrisoarea în pumni și cu frica în cuvintele ei.
Căci...

Cine, dragostea mea, ar vrea scrisoarea unui om uitat de el?


Iubindu-te, îmi amintesc de mine.

Luminița Amarie                                                                         Scrisori albe

Scrisorile albe, 11 ian.2014